1. solis /
Pakalpojuma pieprasīšana
Fiziskā persona izziņu var pieprasīt:
- elektroniski nosūtot iesniegumu VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (dokumentu grupā “Citi” – “Informācija Valsts ieņēmumu dienestam”);
- sūtot iesniegumu uz e-pastu VID@vid.gov.lv, kas elektroniski parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu, vai bez tā;
- iesniedzot iesniegumu papīra formā jebkurā VID klientu apkalpošanas vietā;
- nosūtot iesniegumu pa pastu;
- pa tālruni.
Iesniegumā fiziskai personai ir jānorāda:
- vārds un uzvārds;
- personas kods vai identifikācijas numurs;
- deklarētās dzīvesvietas adrese;
- pieprasījuma mērķis;
- laika periods, par kuru persona vēlas saņemt informāciju (iepriekšējais vai kārtējais taksācijas gads);
- informācijas apjomu:
1. Par iepriekšējo taksācijas gadu iespējams saņemt informāciju par:
- ienākumiem no algota darba;
- nerezidenta ienākumiem, izņemot ienākumus no algota darba;
- ar samazinātu likmi apliekamiem ienākumiem;
- ārvalstīs gūtajiem ienākumiem;
- ienākumiem no saimnieciskās darbības;
- ienākumiem no kapitāla pieauguma;
- neapliekamiem ienākumiem;
- citiem apliekamiem ienākumiem.
2. Par kārtējo taksācijas gadu (sākot no gada sākuma) iespējams saņemt informāciju par:
- ienākumiem no algota darba;
- citiem apliekamiem ienākumiem;
- neapliekamiem ienākumiem;
- ienākumiem no kapitāla pieauguma.
- vēlamo informācijas saņemšanas veidu – VID klientu apkalpošanas vietā, elektroniski uz norādīto elektroniskā pasta adresi vai VID EDS.
Bez VID darbinieku līdzdalības, persona pati var sagatavot izziņu, izvēloties atbilstošu izziņas veidu VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) sadaļā “Izziņas”. Katra EDS sagatavotā izziņa satur kodu, QR kodu un aktīvo saiti, ar kuru palīdzību jebkurš EDS lietotājs var pārbaudīt izziņas autentiskumu.