1. E-pakalpojuma "Atkārtotas dzimšanas, laulības vai miršanas apliecības vai izziņas no dzimšanas, laulības vai miršanas reģistra pieprasīšana" (turpmāk – Pakalpojums) lietošanas instrukcija nosaka kārtību, kādā portāla www.latvija.gov.lv lietotājs (turpmāk – Lietotājs) lieto Pakalpojumu.
2. Lai saņemtu Pakalpojumu, Lietotājs autentificējas ar portālā www.latvija.gov.lv (turpmāk – Portāls) norādītajiem autentifikācijas līdzekļiem.
3. Vispārīga informācija par Pakalpojumu pieejama e-pakalpojumu sarakstā, nospiežot uz Pakalpojuma nosaukuma.
4. Pēc veiksmīgas autentifikācijas Lietotājs uzsāk Pakalpojumu, nospiežot opcijas pogu “Uzsākt”.
5. Lietotājs iepazīstas ar Pakalpojuma lietošanas noteikumiem un tos apstiprina, atzīmējot izvēlnes rūtiņu “Iepazinos ar norādīto informāciju” un nospiežot opcijas pogu “Tālāk”.
6. Uzsākot Pakalpojumu, tam tiek piešķirts unikāls identifikācijas numurs un uzrādīts Pakalpojuma uzsākšanas laiks, kas pieejams Lietotāja sadaļā “E-pakalpojumi”.
7. Pakalpojuma pieteikšana veicama secīgi Pakalpojumā noteiktajos soļos, norādot pieprasīto informāciju katrā atvērtajā solī. Nospiežot opcijas pogu “Turpināt”, atveras nākamais solis. No katra soļa iespējams atgriezties iepriekšējā solī, nospiežot opcijas pogu “Uz iepriekšējo soli”. Atvērtajā solī, nospiežot opcijas pogu “Atcelt”, Lietotājs tiek pārvirzīts uz Portāla sākumlapu un Pakalpojums netiek reģistrēts.
8. Pakalpojuma lauki, kas apzīmēti ar sarkanu zvaigznīti (*), ir aizpildāmi obligāti.
9. Pakalpojuma piecu soļu kopējais izpildes laiks no 3 līdz 10 minūtēm.
10. Pakalpojuma 1. solis “Adresāts un pieprasītājs”:
10.1. aizpilda 1. soļa 1. bloku “Civilstāvokļa akta reģistra veids un adresāts”:
10.1.1. laukā “Civilstāvokļa akta reģistra veids” izvēlas civilstāvokļa akta reģistra veidu, no kura vēlas saņemt dokumentu. Vienlaicīgi iespējams izvēlēties vienu civilstāvokļa aktu reģistra veidu un pieprasīt vienu civilstāvokļa aktu reģistrāciju apliecinošu dokumentu (apliecību vai izziņu). Izvēli veic, nospiežot atbilstošo opcijas pogu “Dzimšanas reģistrs”, “Laulības reģistrs” vai “Miršanas reģistrs”;
10.1.2. laukā “Dokumenta veids un forma”, nospiežot atbilstošo opcijas pogu “Apliecība papīra formā”, “Izziņa papīra formā” vai “Izziņa elektroniskā formā (edoc formāts)”, izvēlas to dokumenta veidu un formu, kādā to paredzēts izmantot;
10.1.3. laukā “Iesnieguma adresāts”, nospiežot opcijas pogu, atveras šķirklis ar iespēju, izvēlēties to iestādi, kas sagatavos pieprasīto dokumentu. Ja dokumentu izvēlas saņemt klātienē, neizvēlēties "Dzimtsarakstu departaments" un "Dzimtsarakstu departamenta Arhīva nodaļa". Izvēlas iestādi, kas Lietotājam ir ērtākā kā klātienes saņemšanas vieta. Latvijas pārstāvniecību ārvalstī var izvēlēties, ja Lietotājs Fizisko personu reģistrā norādījis ārvalsti, kā dzīvesvietas vai papildu adresi.
10.2. 1. soļa 2. blokā “Pieprasītājs” tiek atvērts lauks ar Lietotāja aktuāliem datiem, kas tiek ielasīti no Fizisko personu reģistra: personas kods, vārds(-i), uzvārds, dzīvesvieta, papildu adrese, ja tāda ir norādīta;
10.3. 1. soļa 3. blokā “Kontaktinformācija saziņai” Lietotājs aizpilda norādītos laukus: e-pasta adrese, kontakttālrunis.
11. Pakalpojuma 2. solis ”Personas un civilstāvokļa akta reģistra dati”:
11.1. ja Pakalpojuma 1. soļa 1. blokā “Civilstāvokļa akta reģistra veids un adresāts” laukā “Civilstāvokļa akta reģistra veids” izvēlēts “Dzimšanas reģistrs”, aizpilda bloku “Ziņas par dzimušo”:
11.1.1. obligāti aizpilda lauku “Saistība ar dzimušo”, jānorāda, vai dokumentu pieprasa par sevi, vai par citu personu. Ja Lietotājs pieprasa par citu personu, jānorāda Lietotāja un personas, par kuru pieprasa dokumentu, savstarpējo radniecības pakāpi (piem., par manu tēvu/māti, vai dēlu/meitu, vai mana tēva/mātes/ tēvu/māti, vai par manu brāli/māsu u.tml.). Ja pieprasa pilnvarotā persona, tad jānorāda pilnvardevēja radniecības pakāpi ar personu, par kuru pieprasa dokumentu (piem., par pilnvardevēju vai pilnvardevēja tēvu/māti u.tml.);
11.1.2. laukā “Personas kods“ jānorāda personas kods personai, par kuru pieprasa dokumentu, ja tas ir zināms;
11.1.3. laukā “Dzimtais uzvārds” jānorāda dzimtais uzvārds personai, par kuru pieprasa dokumentu;
11.1.4. laukā “Vārds/vārdi/” jānorāda vārds (vārdi) personai, par kuru pieprasa dokumentu;
11.1.5. laukā “Dzimšanas datums (gads, mēnesis, datums)” jānorāda dzimšanas datums (gads, mēnesis, datums) personai, par kuru pieprasa dokumentu. Ja dzimšanas datums nav zināms, lauku neaizpilda;
11.1.6. laukā “vai dzimšanas gads no” – “un dzimšanas gads līdz”, ja personai, par kuru pieprasa dzimšanas faktu apliecinošo dokumentu, nav zināms konkrēts dzimšanas datums, jānorāda aptuvens dzimšanas datums vai iespējamais dzimšanas gads laikposmā ne vairāk kā septiņu gadu robežās;
11.1.7. laukā “Dzimšanas vieta” jānorāda personas, par kuru pieprasa dzimšanas faktu apliecinošo dokumentu, dzimšanas vieta (teritoriāla vienība, slimnīca). Ja nav zināma precīza dzimšanas vieta, norāda ne vairāk kā trīs teritoriālās vienības Latvijā;
11.1.8. laukā “Dzimšanas reģistrācijas vieta” jānorāda dzimtsarakstu iestādi Latvijā, kurā reģistrēts dzimšanas fakts (pilsēta, pagasts, ciema padome, izpildkomiteja, baznīca (ja reģistrācija baznīcā notikusi līdz 1930. gadam), novads (ja reģistrācija notikusi pēc 2010. gada)). Dzimšanas vieta var būt arī ārvalsts, ja dzimšanas reģistrācijas vieta ir Latvijas pilsēta, pagasts, ciema padome, izpildkomiteja vai baznīca (ja reģistrācija baznīcā notikusi līdz 1930. gadam);
11.1.9. laukā “Tēva vārds” jānorāda tēva vārds personai, par kuru pieprasa dokumentu;
11.1.10. laukā “Tēva uzvārds” jānorāda tēva uzvārds personai, par kuru pieprasa dokumentu;
11.1.11. laukā “Mātes vārds” jānorāda mātes vārds personai, par kuru pieprasa dokumentu;
11.1.12. laukā “Mātes uzvārds” jānorāda mātes uzvārds personai, par kuru pieprasa dokumentu.
11.2. ja Pakalpojuma 1. soļa 1. bloka “Civilstāvokļa akta reģistra veids, dokumenta veids un adresāts” laukā “Civilstāvokļa akta reģistra veids” izvēlēts “Miršanas reģistrs”, aizpilda bloku “Ziņas par mirušo”:
11.2.1. obligāti aizpilda lauku “Saistība ar mirušo”. Jānorāda Lietotāja savstarpējā radniecības pakāpe ar mirušo personu (piem., par manu tēvu/māti, vai dēlu/meitu, vai mana tēva/mātes/ tēvu/māti, vai par manu brāli/māsu u.tml.). Ja pieprasa pilnvarotā persona, tad jānorāda pilnvardevēja radniecības pakāpe ar mirušo personu, par kuru pieprasa dokumentu (piem., par pilnvardevēja tēvu/māti u.tml.);
11.2.2. laukā “Personas kods“ jānorāda personas kods personai, par kuru pieprasa dokumentu, ja tas ir zināms;
11.2.3. laukā “Mirušā uzvārds” jānorāda uzvārds personai, par kuru pieprasa dokumentu;
11.2.4. laukā “Vārds (vārdi)” jānorāda vārds/vārdi personai, par kuru pieprasa dokumentu;
11.2.5. laukā “Dzimšanas gads” jānorāda dzimšanas gads mirušajai personai, par kuru pieprasa dokumentu, ja tas ir zināms;
11.2.6. laukā “Vecums” mirušajai personai, par kuru pieprasa dokumentu, jānorāda vecums (pilni gadi). Ja tas nav zināms, jānorāda mirušās personas aptuvens vecums gados;
11.2.7. laukā “Miršanas gads (mēnesis, datums)” jānorāda miršanas gads (mēnesis, datums) mirušajai personai, par kuru pieprasa dokumentu, ja miršanas datums ir zināms;
11.2.8. laukā “Miršanas gads no/līdz”, ja mirušajai personai, par kuru pieprasa miršanas faktu apliecinošo dokumentu, nav zināms konkrēts miršanas datums, jānorāda aptuvens miršanas datums vai gadi laikposmā ne vairāk kā septiņu gadu robežās;
11.2.9. laukā “Miršanas vieta”, ja nav zināma precīza miršanas vieta, jānorāda ne vairāk kā trīs teritoriālās vienības Latvijā. Var norādīt miršanas vietu ārvalstī, ja miršanas reģistrācijas vieta ir Latvijas pilsēta, pagasts, ciema padome, izpildkomiteja, baznīca (ja reģistrācija baznīcā notikusi līdz 1930. gadam);
11.2.10. laukā “Miršanas reģistrācijas vieta” jānorāda dzimtsarakstu iestādi Latvijā, kurā reģistrēts miršanas fakts (pilsēta, pagasts, ciema padome, izpildkomiteja, baznīca (ja reģistrācija notikusi baznīcā līdz 1930. gadam) vai mirušā pēdējā dzīvesvieta, novads (ja reģistrācija notikusi pēc 2010. gada))”.
11.3. ja Pakalpojuma 1. soļa 1. bloka “Civilstāvokļa akta reģistra veids, dokumenta veids un adresāts” laukā “Civilstāvokļa akta reģistra veids” izvēlēts “Laulības reģistrs”, aizpilda bloku “Ziņas par laulātajiem”:
11.3.1. obligāti aizpilda lauku “Saistība ar laulātajiem”. Jānorāda, vai dokumentu pieprasa par sevi, vai par citu personu. Ja pieprasa par citām laulātajām personām, tad jānorāda Lietotāja un laulāto, par kurām pieprasa dokumentu, radniecības pakāpi (piem., par manu tēvu/māti, vai dēlu/meitu, vai tēva/mātes tēvu/māti u.tml.). Ja pieprasa pilnvarotā persona, jānorāda pilnvardevēja radniecības pakāpe ar laulātajiem (piem., par pilnvardevēja tēvu/māti u.tml.);
11.3.2. laukā “Līgavaiņa personas kods” jānorāda līgavaiņa personas kods, ja tas ir zināms;
11.3.3. laukā “Līgavaiņa uzvārds pirms laulības” jānorāda līgavaiņa uzvārds pirms laulības reģistrācijas;
11.3.4. laukā “Līgavaiņa vārds” jānorāda līgavaiņa vārds;
11.3.5. laukā “Līgavas personas kods” jānorāda līgavas personas kods, ja tas ir zināms;
11.3.6. laukā “Līgavas uzvārds pirms laulības” jānorāda līgavas uzvārds pirms laulības reģistrācijas;
11.3.7. laukā “Laulības reģistrācijas gads (mēnesis, datums)” jānorāda laulības reģistrācijas datums (gads, mēnesis, datums), ja tas ir zināms;
11.3.8. laukā “Laulības reģistrācijas gads no/līdz”, ja nav zināms precīzs laulības reģistrācijas datums personām, par kurām pieprasa dokumentu, jānorāda laulības reģistrācijas datums vai gadi laikposmā ne vairāk kā septiņu gadu robežās;
11.3.9. laukā “Laulības reģistrācijas vieta” jānorāda to dzimtsarakstu iestādi Latvijā, kurā reģistrēta personu laulība (pilsēta, pagasts, ciema padome, izpildkomiteja, baznīca (ja reģistrācija notikusi baznīcā līdz 1930. gadam), novads (ja reģistrācija notikusi pēc 2010.gada)).
11.4. pakalpojuma 2. soļa 2. blokā “Pielikumi (datnes)”, ja nepieciešams Lietotājs, var pievienot papildus dokumentus (radniecību vai tiesisko ieinteresētību apliecinošo dokumentu). Ja dokumentu pieprasa pilnvarotā persona, tad obligāti jāpievieno pilnvaras kopija.
12. Pakalpojuma 3. solis “Dokumenta pieprasīšanas pamatojums un saņemšanas veids”:
12.1. aizpilda Pakalpojuma 3. soļa 1. bloku “Dokumenta veids un forma”:
12.1.1. laukā “Dokumenta veids un forma” tiek attēlota Lietotāja veiktā izvēle 1. soļa 1. blokā laukā “Dokumenta veids un forma”;
12.1.2. laukā “Papildus nepieciešama daudzvalodu standarta veidlapa”, Lietotājs izvēlas, vai pieprasītajam dokumentam papildus nepieciešams pievienot daudzvalodu standarta veidlapu:
12.1.2.1. ja nepieciešams pievienot, tad Lietotājs nospiež opcijas pogu “Jā”. Atvērsies lauks “Eiropas Savienības valsts valoda”, kurā, atzīmējot izvēlnes rūtiņu, izvēlas konkrētās valsts valodu (ja nepieciešams, var atzīmēt vairākas valodas)”;
12.1.2.2. ja nav nepieciešams pievienot, tad nospiež opcijas pogu “Nē”.
12.2. aizpilda Pakalpojuma 3. soļa 2. bloku ”Pamatojums un speciālās prasības”:
12.2.1. laukā “Pieprasīšanas pamatojums” Lietotājs izvēlas kādu no piedāvātajām vērtībām vai izvēlas vērtību “Cits” un teksta laukā ieraksta, kur tiks iesniegts vai izmantots dokuments;
12.2.2. laukā “Speciālās prasības”, Lietotājs izvēlas kādu no piedāvātajām vērtībām vai laukā “Cits”, ja nepieciešams, ieraksta papildus norādes iesnieguma adresātam, kas sagatavos dokumentu.
12.3. aizpilda pakalpojuma 3. soļa 3. bloku “Saņemšanas veids”:
12.3.1. laukā “Dokumenta saņemšanas veids” Lietotājs izvēlas dokumenta saņemšanas veidu. Nospiežot attiecīgo opcijas pogu, jāņem vērā, ka:
12.3.1.1. papīra formā izvēlēto dokumentu nevar saņemt elektroniskā formā un elektroniskā formā izvēlēto dokumentu nevar saņemt papīra formā;
12.3.1.2. ja kā dokumenta saņemšanas veids izvēlēts “E-pasts”, Lietotājs laukā “Piekrišana datu nosūtīšanai e-pastā” dod savu piekrišanu, atzīmējot izvēlnes rūtiņu “Piekrītu pieprasīto datu nosūtīšanai e-pastā nešifrētā veidā”.
12.3.2. laukā “Dokumenta saņemšanas veids”, nospiežot attiecīgo opcijas pogu, izvēlas dokumenta saņemšanas veidu:
12.3.2.1. ja, kā dokumenta saņemšanas veids, izvēlēts “Pasts”, tad laukā “Dokumenta saņemšanas pasta adrese”, nospiežot opcijas pogu, Lietotājs izvēlas, kurā adresē vēlas saņemt dokumentu;
12.3.2.2. ja, kā dokumenta saņemšanas pasta adrese, izvēlēta “Cita adrese Latvijā”, tad laukā “Adrese Latvijā”, nospiežot opcijas pogu “Izvēlēties” , ielasa adresi , uz kuru Pakalpojuma adresātam nosūtīt sagatavoto dokumentu (valsts, adrese, pasta indekss);
12.3.2.3. ja, kā dokumenta saņemšanas pasta adrese, izvēlēta “Cita adrese ārvalsti”, tad, nospiežot opcijas pogu “Valsts”, no piedāvāta saraksta izvēlas konkrēto valsti un lauku “Adrese”, “Indekss” aizpilda Lietotājs, ierakstot pilnu pasta adresi izvēlētajā valstī.
13. Pakalpojuma 4. solis ”Iesnieguma pārbaude un iesniegšana”:
13.1. pirms iesnieguma iesniegšanas Lietotājs pārbauda iesnieguma saturu, nospiežot opcijas pogu “Pārbaudīt iesniegumu pirms iesniegšanas”. Lietotājam tiek attēloti visi Pakalpojuma soļos aizpildītie vai izvēlētie lauki apskates režīmā. Šajā solī var labot vai atsaukt ievadītās vai izvēlētās vērtības. Iesniegums nebūs labojams vai atsaucams pēc tā iesniegšanas;
13.2. ja Lietotājs vēlas saņemt pieprasījuma datus savā e-pastā, tad tiek atzīmēta izvēlnes rūtiņa “Piekrītu pieprasīto datu (e-iesnieguma kopijas) nosūtīšanai e-pastā nešifrētā veidā”. Ja izvēlnes rūtiņa netiek atzīmēta, Lietotājs savā e-pastā saņem vispārēju informatīvu paziņojumu par iesnieguma iesniegšanas faktu;
13.3. Lietotājs pārliecinās par iesnieguma datu pareizību, un, ja vēlas iesniegt sagatavoto Pakalpojumu, tad nospiež opcijas pogu “Iesniegt”.
14. Pakalpojuma 5. solī “Apstiprinājums par iesnieguma saņemšanu” pēc veiksmīgas iesnieguma iesniegšanas, logā parādās apstiprinājums par iesnieguma saņemšanu Portālā “Jūsu iesniegums ir reģistrēts Fizisko personu reģistra informācijas sistēmā”, un norādīts Pakalpojumā izvēlētais iesnieguma adresāts, kas nodrošinās iesnieguma izskatīšanu.
15. Ja Pakalpojuma izpildes laikā konstatētas problēmas, kļūdas vai nepilnības, Lietotājam iespējams par tām ziņot, nospiežot saiti “Pieteikt e-pakalpojuma kļūdu” un aizpildot kļūdas pieteikumu formu. Informācija par kļūdas pieteikuma virzību tiks sūtīta uz Lietotāja norādīto e-pasta adresi.