1. E-pakalpojuma "Atkārtotas dzimšanas apliecības vai izziņas no dzimšanas reģistra pieprasīšana" (turpmāk – Pakalpojums) lietošanas instrukcija (turpmāk – Instrukcija) nosaka kārtību, kādā portāla „www.latvija.lv” lietotājs (turpmāk – lietotājs) lieto Pakalpojumu.

2. Lai e-pakalpojums būtu pieejams, nepieciešams autentificēties ar elektroniskā paraksta viedkarti, eID vai savu internetbanku uzklikšķinot uz attiecīgās ikonas portāla labās puses panelī. Informācija par autentificēšanos pieejama portāla labās puses panelī, uzklikšķinot uz simbola "?", pie izvēlētā autentifikācijas veida.

3. Vispārīga informācija par e-pakalpojumu pieejama, e-pakalpojumu sarakstā uzklikšķinot uz pakalpojuma nosaukuma saites.

4. Pēc autentificēšanās, lietotājs var uzsākt e-pakalpojumu, uzklikšķinot uz saites "Uzsākt e-pakalpojumu".

5. Iepazīstas ar e-pakalpojuma lietošanas nosacījumiem un apstiprina tos, atzīmējot izvēles rūtiņu „Piekrītu e-pakalpojuma lietošanas nosacījumiem”. Noklikšķina uz spiedpogas „Tālāk”.

6. Pakalpojuma lauki, kas apzīmēti ar sarkanu zvaigznīti, ir aizpildāmi obligāti.

7. Tiek atvērta nākamā forma „Atkārtotas dzimšanas apliecības vai izraksta pieprasīšana”, kurā obligāti jānorāda ziņu pieprasītāja e-pasts, kā arī tas, kāda ziņu pieprasītājam ir saistība ar dzimušo.

8. Obligāti norāda, nepieciešamā dokumenta veidu (apliecība vai izziņa), dokumenta pieprasīšanas pamatojumu un dokumenta saņemšanas vietu.

9. Ja persona vēlās saņemt izziņu par dzimšanas fakta reģistrāciju, kas parakstīta ar drošu elektronisko parakstu, persona e-pakalpojuma pieprasījuma laukā „Speciālās prasības” ieraksta sekojošu informāciju: „vēlos saņemt izziņu par dzimšanas fakta reģistrāciju, kas parakstīta ar drošu elektronisko parakstu”. Papildus šajā laukā persona norāda e-pasta adresi, uz kuru vēlās izziņu saņemt. Savukārt e-pakalpojuma pieprasījuma laukā „Saņemšanas vieta” persona no piedāvātajām iestādēm izvēlās „Dzimtsarakstu departaments”.

10. Lai turpinātu iesnieguma datu aizpildīšanu, jāuzklikšķina uz spiedpogas "Iesniegt".

11. Pēc veiksmīgas pieteikuma iesniegšanas sistēma attēlo paziņojumu: "Jūsu pieprasījums ir reģistrēts".

12. Ja par pakalpojuma saņemšanu ir paredzēta maksa, uz e-pakalpojuma pieprasītāja e-pastu tiek nosūtīta informācija par maksāšanas kārtību un apmēru.

13. E-pakalpojuma pieprasītājs veic pakalpojuma apmaksu ārpus Portāla.

14. Par Pakalpojumā konstatētajām problēmām, kļūdām un nepilnībām iespējams ziņot, aizpildot kļūdas pieteikuma formu, kas pieejama Pakalpojuma rezultāta formas apakšējā daļā, noklikšķinot uz saites „Lai pieteiktu kļūdu vai nepilnību, nospiediet šeit”. Informācija par pieteikuma apstrādes virzību tiks sūtīta uz lietotāja kļūdas pieteikumā norādīto e-pasta adresi.