Patērētāju tiesību aizsardzība


09.12.2020.

 

Ikdienā pērkot dažādas preces un pakalpojumus, mēs katrs kļūstam par patērētāju. Ja iegādātai precei vai pakalpojumam parādās kāds defekts, piemēram, tā nedarbojas, apģērbam ir šķībi nošūta vīle, kā rezultātā tas plīst, vai arī prece ir nepilnīgas komplektācijas, to var uzskatīt par pirkuma jeb līguma noteikumiem neatbilstošu. Lai zinātu, atcerētos un aizstāvētu savas patērētāja tiesības piedāvājumiem bagātajā pasaulē, ir vērts iepazīties ar dažiem svarīgiem nosacījumiem.
Ja konstatējat preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, Jums ir tiesības pārdevējam izvirzīt pretenziju.


CSS Collapse

1. Kā pārliecināties, vai uzņēmums ir tiesīgs sniegt pakalpojumus un pārdot preces? 1. Kā pārliecināties, vai uzņēmums ir tiesīgs sniegt pakalpojumus un pārdot preces?
2. Kādos gadījumos ir pārkāptas patērētāja tiesības? 2. Kādos gadījumos ir pārkāptas patērētāja tiesības?
3. Kādas ir kvalitatīvas jeb līguma noteikumiem atbilstošas preces un pakalpojumi? 3. Kādas ir kvalitatīvas jeb līguma noteikumiem atbilstošas preces un pakalpojumi?
4. Kādā termiņā jāvēršas ar pretenziju par neatbilstošu preci vai pakalpojumu? 4. Kādā termiņā jāvēršas ar pretenziju par neatbilstošu preci vai pakalpojumu?
5. Garantija5. Garantija
6. Ko patērētājs var pieprasīt?6. Ko patērētājs var pieprasīt?
7. Kur vērsties, ja neizdodas vienoties ar pārdevēju?7. Kur vērsties, ja neizdodas vienoties ar pārdevēju?
8. Kas tiks ņemts vērā, apstiprinot patērētāja prasību? 8. Kas tiks ņemts vērā, apstiprinot patērētāja prasību?
9. Kas nepieciešams, lai iesniegtu PTAC prasību par neatbilstošu pirkumu? 9. Kas nepieciešams, lai iesniegtu PTAC prasību par neatbilstošu pirkumu?
10. Kur vērsties, ja radušās aizdomas, ka sniegtais pakalpojums/iegādātā prece var negatīvi ietekmēt veselību? 10. Kur vērsties, ja radušās aizdomas, ka sniegtais pakalpojums/iegādātā prece var negatīvi ietekmēt veselību?